Çerşenbe axşamı, 23.04.2024, 16:27
Приветствую Вас Qonaq | RSS

islam dini

[ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
Архив - только для чтения
Модератор форума: Almusavi  
Forum » FORUM-TEKST » İSLAM » Abu hureyre (bunun islamin tefriqelere meruz qalmasinda boyuk emeyi olub.)
Abu hureyre
Qonaq Tarix: Bazar, 11.05.2008, 03:07 | Mesaj # 1
Polkovnik
Qrup: İstifadeçi
Mesajlar: 295
Tərif: 5
Status: Xetden kenar
Ebu Hüreyre
Biz bu ravinin şexsiyyetine aydınlıq getirmek üçün alimlerin onun baresinde dediklerine toxunmağı zeruri hesab edirik.
Ebu Hüreyrenin adı nedir?
Ebu Hüreyre bu ravinin künyesidir. Bu şexsin adı baresinde alimler arasında böyük bir fikir ayrılığı vardır. Alimler 18, 20, 30 ve 44-e qeder adı Ebu Hüreyre ve atasına aid etmişler. Ehli-sünne alimi Nevevi bu barede yazır: “Ebu Hüreyre ve atasının adı ile bağlı 30-a qeder nezeriyye var".
El-Qütb Helebi yazır: “Ebu Hüreyre ve atasının adı baresinde 44 nezeriyye qeyd edilib" ("el-İsabe", c. 7, s. 199; "Fethel-bari", c. 12, s. 5; "Şeyxül-mezire", s. 48).
İbn Qüteybe kitabında yazır: “Ebu Hüreyre hemişe deyerdi: "Men balaca pişik ile oynadığım üçün mene bu künyeni verdiler" ("el-Mearif", s. 93; "Buxari" c. 2, s.149; "Ezva ela el-sünnetil-Muhemmediyye", s. 203).
Firuzabadi yazır: “Ebdur-Rehman ibn Sexer deyir: “Peyğember (s) Ebu Hüreyrenin qucağında pişiyi görende, onu bu künye ile çağırdı, sonra o, bu künye ile meşhur oldu ("el-Qamus el-Mühit", c. 2, s. 16).
Ehli-sünne alimlerinin möteber hedis qaynaqlarına esasen o, “Şeyxül-mezire”, yeni mezire şeyxi leqebi ile de tanınırmış.
Bu barede Zehebi ve İbn Kesir yazırlar: “Ömer Ebu Hüreyreye deyirdi: Peyğemberden (s) revayet etmeyi terk etmelisen, yoxsa seni Dus vilayetine qaytararam. (Dus Ebu Hüreyrenin ana vetenidir) "Elamun-nubela", c.2 s. 433; "El bidaye ven-nihaye", c. 8 s. 1, 8; "Şeyxul-mezire", s.114)
Alimlerin yazdığına göre, “mezire” Müaviyeye mexsus rengareng yemeklerden birinin adı olmuşdur ("Şeyxül-mezire", s. 60).
Xatırlatmaq lazımdır ki, Ebu Hüreyre İslamı qebul edende, maddi veziyyeti çox ağır idi. Ona göre de Peyğember (s) ona imkansızların meskunlaşdığı “süffe”de yer verdi. Dediyine göre, her gün sehabelerin birinin evinde yemek yeyermiş ("Fethel-bari", c.11, s. 236; "Şeyxül-mezire", s. 56).
Ebu Hüreyre deyir: “Bir gün Ebu Bekri gördüm ve ondan yemek istedim. O, menim sesimi eşitdi ve eve daxil oldu. Güman etdim ki, mene yemek verecek, lakin daha çöle çıxmadı”.
Bele bir hadiseni o, Ömer haqqında da deyir ("Fethel-bari", c. 9, s. 428, c. 13, s. 259; "Buxari", c. 7, s. 179).
Ebu Hüreyre Peyğembere xidmetinin sebebini, öz qarnını doyurmaq olduğunu yazır. Onun öz telebesi Elerec deyir: “Ebu Hüreyre bele deyirdi: “Siz güman edirsiniz ki, men Peyğemberden (s) çox hedis neql edirem. Men imkansız bir şexs idim. Peyğembere (s) öz qarnımı doyurmaq üçün xidmet edirdim" ("Sehih-Müslim", c. 8, s. 114-116; "Fethel-bari", c. 1, s. 173, c. 7, s. 61, c. 13, s. 271; "Şeyxul-mezire", s. 53; "el-Ezva", s. 204).
Ebu Hüreyre maddi veziyyetinin ağır olmasına baxmayaraq, “mezire” yemeyine çox heves gösterirdi. Ele buna göre de o, bu leqeble meşhur olmuşdur.
Cenab Buxari İmam Zeynel-abidinden (e) İmam Eskeriye qeder (e) olan imamlardan, hetta bir hedis de neql etmemişdir. O, öz kitabında Ebdül-Vehhab, Xatem ibn İsmayıl, Malik ibn Enes ve s. kimi ravilerden hedis neql etmişdir. Amma bu sadaladığım şexslerin İmam Sadiqden (e) neql etdikleri revayetleri öz kitabında getirmemişdir.
Hemçinin Buxari Emr ibn As, Ebu Musa Eşeri, Müaviye, İmran ibn Hettan kimi Ehli-beyt (e) düşmenlerinden revayet neql etmişdir.
Möteber qaynaqların yazdığına esasen, Ebu Hüreyre Müaviyenin süfresinde “mezire” yemeyi yedikden sonra gelib Elinin (e) arxasında namaz qılardı. Ehli-sünne alimi Selebi bu barede yazır: "Ebu Hüreyre “mezire” yemeyini çox isteyerdi. O hemişe Müaviyenin yanında o yemekden yeyer ve namaz vaxtı Elinin (e) arxasında namaz qılardı. Bir gün ondan bunun sebebini soruşanda bele dedi: "Müaviyenin meziresi daha yağlı, Elinin (e) arxasında qılınan namaz ise daha feziletlidir". Mehz buna göre ona “mezire şeyxi” deyerdiler ("Simarul el-qulub, s. 86; "Şeyxül-mezire", s. 60, "Sizuratuz-zeheb", c. 1, s. 64; "Siratel-helebiyye";, c. 3, s. 397).
Bütün alimler Ebu Hüreyrenin qarınqululuğunu teferrüatı ile qeyd etmişler. Biz bu barede söhbetimizi onun duası ile sona çatdırırıq. O, bele dua edirmiş:
“Perverdigara, mene üyüden iti diş, yaxşı hezm eden mede ve onu xaric etmek üçün yaxşı arxa ver" ("Rebiel-ebrar", c. 8, s.113; "Şeyxül-mezire", s.64).
Ebu Hüreyrenin künye ve leqebi baresinde bura qeder yazılanlarla kifayetlenir, adı melum olmadığı üçün ise, o haqda söhbet etmeyi lazım bilmirik.
Ebu Hüreyre haqqında deyilen menfi fikirler bununla bitmir. Ehli-sünne alimlerinin möteber kitablarında, Sehih-Buxari, Sehih-Müslim ve bu kimi hedis qaynaqlarında bu şexsin sehabeler terefinden Peyğembere (s) yalan hedis aid etmekde ittiham edilmesini müşahide edirik. Meseleye daha geniş aydınlıq getirmek meqsedi ile bezi faktları nezerinize çatdırırıq.
Ehli-sünne alimi Ebu Reyye Ebu Hüreyrenin bu tayfaya köleliyi baresinde yazır: “Ebu Hüreyre Müaviye üçün mal ve qılıncı ile cihad etmirdi. Onun Müaviyeye cihadı yalnız Eli (e) terefdarları haqqında saxta hedisler neşr etmek, te`ne öz sözlerini Peyğembere aid edib xar etmek, Müaviye ve onun hakimiyyetinin fezileti baresinde yalançı hedisler neql etmek idi”.
Ebu Hüreyre sehabelerin nezerinde
Alimlerin yazdığına esasen, Peyğemberden (s) en çox hedis revayet eden Ebu Hüreyre olmuşdur. İlk günlerden müharıbe ve seferlerde Peyğemberle birge olan diger sehabeler, Ebu Hüreyrenin revayet etdiyi hedislerin, hetta az bir hissesini bele revayet etmemiş, bir çox revayetleri ise eşitmediklerini söylemişler. Ona göre de Ehli-sünne alimleri hezret Elinin (e) onu yalançı adlandırdığını ve Ömerin şallaqla vurduğunu yazıblar. Biz bu barede Ehli-sünne kitablarında ve sair qaynaqlarda yazılan heqiqetleri sizin nezerinize çatdırırıq.
Misir alimi Ebu Reyye öz kitabında yazır: “Eli (e) hemişe buyururdu: "Ebu Hüreyre camaatın en yalançısıdır".
Başqa bir sözünde buyurub: "Diriler içinde Peyğembere yalan hedis qoşan en yalançı şexs Ebu Hüreyredir" ("Şeyxul-mezire" s. 47; "Ezva", s. 212).
Zehebi ve İbn Kesir bu barede yazırlar: “Ömer Ebu Hüreyreye deyirdi: "Peyğemberden (s) revayet etmeyi terk etmelisen, yoxsa seni Dus vilayetine qaytararam" (Dus Ebu Hüreyrenin ana vetenidir). ("Elamun-nübela", c. 2 s. 433; "el- Bidaye ven-nehaye" c. 8 s. 1, 8; "Şeyxul-mezire" s.114)
Zehebi başqa kitabında yazır: "Ümmü-Seleme deyir: "Ebu Hüreyreden soruşdum ki, Ömerin dövründe de Peyğemberden (s) revayet neql edirdin? Ebu Hüreyre cavabında dedi:
“Eger Ömerin dövründe hedis revayet etseydim, şübhesiz ki, Ömer meni şallağı ile vurardı" ("Tezkiretul-huffaz", c. 1, s.7).
Ehli-sünne alimi Reşid Rza bu barede deyir: “Eger Ömerin ömrü Ebu Hüreyreden çox olsaydı, bu qeder hedis bizim elimize çatmazdı" ("Elamun-nübala" c. 2, "el-Bidaye ven-nihaye", c. 8; "Şeyxul-mezire", s.114)
Eziz oxucular, Ebu Hüreyre haqqında bu cür sözler çoxdur, biz ixtisara göre bu miqdarla kifayetlenir ve söhbetimizi onun bu işlerinin sebebleri istiqametinde davam etdiririk.
Bu qeder hedis hardan?
Ebu Hüreyrenin Peyğemberden (s) çoxlu sayda hedis revayet etmesi her bir ağıllı insanı düşündürür. Bu meseleye aydınlıq getirmek meqsedi ile onun heqiqi sebeblerini nezerinize çatdırırıq.
1. Ebu Hüreyre ve Kebül-Ehbar
Alimlerin yazdığına esasen Ebu-Hüreyre, yehudi alim olan Kebül-Ehbardan hedis dersi almışdır. Peyğemberin (s) dövründe ona iman getirmeyen bu yehudi, tarixçilerin yazdığına esasen, guya Ömerin dövründe İslamı qebul etmişdir. Bu şexs, yehudiler terefinden tehrif olunan dini telimleri çox az müddetde Ebu Hüreyre kimilere öyretmişdir. Bu barede Ehli-sünne alimi Ebu Reyye yazır:
“Hedis alimleri Ebu Hüreyre ve qeyrilerinin Kebül-Ehbardan hedis almağını sübut edibler". ("Şeyxul-mezire", s. 99)
Zehebi yazır: "Kebül-ehbar deyir: “Tövrat oxuyanlar arasında Ebu Hüreyreden daha melumatlısını görmedim ("Elamun-nubala", c. 2, s. 432; "Tezkiretul-huffaz", c.1, s.34; "El-isabe", c.5, s. 2, 5; "Şeyxul-mezire", s.100)
Ebu Reyye bu sözün tehlilinde yazır: “Bu kahinin Ebu Hüreyreye olan hiyle ve mekrinin derecesine bax, Ebu Hüreyre ibrani dilini bilmirdi, nece ola biler ki, Tövratdan melumatı olsun? O, hetta ereb dilinde yazmağı ve oxumağı bele bacarmırdı ve müselmanlar arasında da yehudi alimlerinden başqa Tövratdan melumatı olan yox idi" ("Şeyxul-mezire", s. 100).
Belece aydın olur ki, Ebu Hüreyre öz hedis-lerinin müeyyen bir qismini yehudi alimi olan Kebül-Ehbardan öyrenmişdir.
2. Ebu Hüreyre ve Emevi tayfası
Ebu Hüreyrenin Peyğemberden çox hedis revayet etmesinin sebeblerinden biri de, onun Emevi tayfasına bağlılığı olmuşdur. Tarixçilerin yazdığına esasen, emeviler müeyyen mese-lelerde, xüsusen de hakimiyyetlerini möhkemletmek üçün lazımlı meqamlarda Ebu Hü-reyrenin saxta hedislerine ehtiyaclı olmuşlar.
İbn Kesir Ebu Hüreyreden bu barede bele neql edir: “Peyğemberden eşitdim: "Allah vehyde üç nefere, Men, Cebrayıl ve Müaviyeye etibar etmişdir".
O, hemçinin bele yazır: “Peyğember (s) buyurub: “Allahın emanetdarları men, Cebrayıl ve Müaviyedir" ("el-bidaye ven-nihaye", c.8, s. 120)
Ehli-sünne alimi Ebu Reyye Ebu Hüreyrenin bu tayfaya xidmetleri baresinde yazır: “Ebu Hüreyre Müaviye üçün mal ve qılıncı ile cihad etmirdi. Onun Müaviyeye cihadı yalnız Eli (e) terefdarları haqqında saxta hedisler yaymaq, öz sözlerini Peyğembere aid edib onu xar etmek, Müaviye ve onun hakimiyyetinin fezileti baresinde yalançı hedisler neql etmek idi" ("Ezva", s. 223.).
3. Ebu Hüreyre paylayır.
Ebu Hüreyrenin çox hedis revayet etmesi sebeblerinden biri de onun özünemexsus hedis "kise"sinin olmasıdır. Ehli-sünne alimlerinin bezilerinin yazdığına esasen, o, bir çox yerlerde hedisin Peyğemberden yox, özünden olmasını etiraf etmişdir. Bu barede Buxari öz ”Sehih” kitabında yazır:
“Ebu Saleh deyir: "Ebu Hüreyre Pey-ğemberden (s) sedeqe ve qadın baresinde mene hedis revayet edirdi. Ondan soruşdular ki, bunu Peyğemberden (s) eşitmisen, yoxsa özünden deyirsen?
Cavabında dedi:
"Men bunu Peyğemberden (s) yox, öz hedis kisemden söyleyirem".
Ehli-sünne alimi İbn Hecer Esqelani Buxarinin ”Sehih”ine yazdığı şerh kitabında bu hedisi tehlil ederek yazır:
“Ebu Hüreyrenin “öz kisem" sözünden meqsedi, hedisden derk etdiyi menadır" ("Fethul-bari", c. 9, s. 414). Lakin qeyd etmek lazımdır ki, birincisi Ebu Hüreyre Ebu Salehe hedis başa salmırdı, o, söylediyini Peyğembere (s) aid edirdi. Buxarinin yazdığına esasen, o, bele deyirdi:
“Peyğember (s) buyurdu” (Qale en nebi) Bu, ise sözü Peyğmbere (s) aid etmek demekdir.
İkincisi, Ebu Hüreyrenin, öz fikirlerini, hetta hedisin şerhinde bele Peyğembere (s) nisbet vermeye haqqı yoxdur. Bu barede Peyğemberin çoxlu hedisleri var. Heç kim o hezretin bu meşhur: “her kes mene bile-bile yalan söz aid etse, yeri cehennemdir" - hedisini inkar ede bilmez (el-Müstedrek-es Sehiheyin, c.3, s.263).
Bele tehlillerle haqqın üstünü örtüb insanları azdırmaq, şübhesiz, insanı Allahın qezebine düçar eder.



Belkede yoxdur xeberi
butun alem sevir meni
men ise o bexteveri
onun ama yoxdu xeberi
__________________
men sevirem bir neferi
onun ama yoxdu xeberi
men chekirem qem kederi
onun ama yoxdur xeberi
 
Asiye Tarix: Bazar, 11.05.2008, 11:54 | Mesaj # 2
Mayor
Qrup: VIP
Mesajlar: 149
Tərif: 12
Status: Xetden kenar
Buhari Sahihinin birinci cildinde cenaze bablarindan olan; “Men Ehabbed- Defne fil Arzil- Mukaddeset-i min” babinda, Sahihin ikinci cildinde ise “Vefat-u Musa” babinda ve Muslim de Sahihinin ikinci cildinde; “Fezail-u Musa” babinda tuhaf ve hurafi bir hadis nakletmishlerdir:
Ebu Hureyreden soyle nakletmishlerdir:
“Olum melegi Hz. Musanin yanina gelerek; “Rabbinin davetini icabet et” dedi. Musa olum meleginin gozune bir tokat vurarak onun gozunu chikardi. Melek Rabbine donup shoyle dedi: “Beni, olmeyi istemeyen bir kuluna dogru gonderdin, o da vurup gozumu chikardi.” Allah-u Teala melegin gozunu kendisine geri chevirip shoyle buyurdu: “Kulumun yanina don ve de ki: Dunya hayatini mi istiyorsun? Oyleyse elini okuzun beline koy, eline ne kadar kil chikarsa onun sayisinca yashayacaksin.”

Добавлено (11.05.2008, 11:54)
---------------------------------------------
Yine Ebu Hureyre shoyle rivayet ediyor:
Bir grup halk Resul-u Ekreme (s.a.a); “Acaba kiyamet gunu Rabbimizi gorebilecek miyiz?” dediklerinde shoyle buyurdu: “Evet gorecegiz. Acaba ogle vakti gokte bulut olmadiginda guneshi gormede bir zarar size dokunuyor mu?”
Halk: “Hayir dokunmuyor” dediler.
Yine shoyle buyurdu: “Acaba gokte bulut olmadigi gecede dolun ayi gormede size bir zarar dokunuyor mu?”
Halk: “Ya Resulellah, hayir dokunmuyor” dediler.
Yine buyurdular ki: “O ikisini gormekle size zarar dokunmadigi gibi kiyamet gunu Allahi gormede de size bir zarar dokunmayacaktir. Kiyamet gunu bir muezzin shoyle nida edecektir: Her ummet taptigina tabi olsun. Bu anda Allahtan bashkasina tapan herkes ateshe dokulecektir. Sadece Allaha tapanlar baki olacaklar. Bu esnada alemlerin Rabbi halkin onu gorecegi bir shekilde gelip ben sizin Rabbinizim diyecektir. Halk (onu gorunce) biz senden Allaha siginiyoruz, Allaha ortak koshmayiz diyeceklerdir. Bunun uzerine shoyle buyuracaktir: Acaba sizinle Allah arasinda, onunla Allahi taniyacak bir nishane var midir?’ Halk; ‘Evet vardir’ diyecekler. Derken Allah ayagini (onlara gostermek ichin) achacaktir. Daha sonra halk bashlarini yukari kaldirip Rablerini, ilk gordukleri shekilde goreceklerdir. Sonra; “Ben sizin Rabbinizim” diyecektir; halk da; ‘Evet, sen bizim Rabbimizsin’ diyeceklerdir.”


Ana rahminden geldik pazara,
Bir kefen aldik donduk mezara.
 
Qonaq Tarix: Bazar ertesi, 12.05.2008, 02:49 | Mesaj # 3
Polkovnik
Qrup: İstifadeçi
Mesajlar: 295
Tərif: 5
Status: Xetden kenar
Ebu Hureyre’yi yalancılıkla suçlayan bir tek Hz. Ömer değildir. Hz. Aişe’nin de onu defalarca suçladığını Ebu Hu-reyre’ye sahip çıkan hadis kitaplarında bile görebiliriz. Hz. Aişe Ebu Hureyre’ye: “Sen Peygamber’den duymadığım hadisler rivayet ediyorsun!” dediğinde ona edepsizce bir cevap verir: “Ayna ve sürme seni Peygamber’le ilgilenmekten uzak tuttu.”(Zehebi, Siyeru Alemin Nubela 2. cilt, sayfa)

Hz. Ali şöyle demiştir: “Yaşayanlar arasında Allah Resulu’na en fazla yalan isnad eden Ebu Hurey-re’dir,Yine Hz. Ali onun “Sevgili dostum bana haber verdi ki” diye Pey-gamber’den bahsettiğini duyunca: “Peygamber ne zaman senin sevgili dostun oldu?” demiştir. İbn Mesud gibi meşhur bir sahabe ise onun “Ölü yıkayan ve taşıyan kişi abdest alsın.” sözünü kabul etmeyerek hakkında ağır sözler söylemiş ve ve sonra şöyle demiştir: “Ey insanlar, ölülerinizden dolayı necasete (pisliğe) bulaşmazsınız.” (İbni Ebul Hadid, Şerhu Nehcul Belağa, 1. cilt, sayfa 360).

sehabeler inanmirdi hureyreye.İbni Ömər eşitdi ki, deyirlər: Dəfn mərasimində iştirak edən şəxs bir qirat (250 ml. q) savab qazanar. O Əbu Hüreyrənin sözünü qəbul etməyərək dedi: “Əbu Hüreyrə həddən artıq söz danışır.” Ayişənin yanına gedərək bu barədə ondan da soruşdu. Ayişə təsdiq edəndən sonra qəbul etdi (“Səhihi-Müslüm”, 1-ci cild, səh.349, “cənazəyə namaz qılmaq” fəsli).
bashqasi tesdiq etdikden sonra...........

P.S-bele yalanchi adamdan din orgenenlere kim teccub etmezki?bu achiq ashkar tessub,kor korane teqlidchilik deyilmi?



Belkede yoxdur xeberi
butun alem sevir meni
men ise o bexteveri
onun ama yoxdu xeberi
__________________
men sevirem bir neferi
onun ama yoxdu xeberi
men chekirem qem kederi
onun ama yoxdur xeberi
 
Qonaq Tarix: Bazar ertesi, 12.05.2008, 02:53 | Mesaj # 4
Polkovnik
Qrup: İstifadeçi
Mesajlar: 295
Tərif: 5
Status: Xetden kenar
Әбу Һүрејрә дәфәләрлә ҝөрмәдији ешитмәдији һадиcәләрин шаһиди олдуғуну иддиа едәрди. Јери ҝәлдикҹә, биз бу барәдә ҝениш cөһбәт ачаҹағыг.
Бу һәдиcә диггәт јетирин: Ҝүнләрин бири Пејғәмбәр©-ин гызы (Оcманын һәјат јолдашы) Рүгәјјәнин јанына ҝетдим. Онун әлиндә дараг вар иди. Мәни ҝөрүб деди: Бир аз бундан габаг Пејғәмбәр © бурада иди, мән онун cачларыны дарадым. “Әл-Муcтәдрәк”, 4-ҹү ҹилд, cәһ.48, Рүгәјјәнин шәрһи-һалы.Бу һәдиcин бүтүнлүклә Әбу Һүрејрәјә аид олдуғуну һамы тәcдигләјир вә чох ҝөзәл билирләр ки, Рүгәјјә һиҹрәтин үчүнҹү илиндә, “Бәдр” дөјүшүндән cонра вәфат етмишдир. Әбу Һүрејрә иcә иcламы һиҹрәтин једдинҹи илиндә, јә”ни Хејбәрин фәтһиндән cонра гәбул етмишдир. Бу һеcабла, еј әгл cаһибләри! өзүнүз дејин, о вахт Рүгәјјә, дараг һарада иди?!

Hz. Ömer’in Ebu Hureyre’yi atadığı valilikten hırsızlıkları nedeniyle geri çağırttığı anlatılır. Hz. Ömer Ebu Hureyre’ye hitaben: “Seni Bahreyn’e vali yaptığımda ayağında bir çift ayakkabı yoktu. Sonra duydum ki sen 1000 dinara, 600 dinara atlar satın almışsın. Sen Bahreyn’in en ücra köşesinden, insanlar vergilerini, Allah ve Müslümanlar için değil de, senin için versinler diye mi geldin?” der (Zehebi, Siyer). Ebu Hureyre’nin bizzat kendisinin aktardığı bir hadiste ise Hz. Ömer ona şöyle demiştir: “Ey Allah’ın ve Kitabının düşmanı! Allah’ın malını çaldın değil mi? Yoksa senin on bin dina-rın nereden olacak?” (İbni Sa’d, Tabakat, 4. cilt, sayfa 59). Ne ya-zık ki Ebu Hureyre Hz. Ömer’in kendisine çıkışmalarını böyle an-latır, ama hadisçiler Hz. Ömer’in bu çıkışlarına rağmen Ebu Hu-reyre’yi birinci dereceden güvenilir kabul edip, en çok hadisi ondan naklederler. Bir de cerh ve tadil ilmiyle güvenilmeyen hiçbir kimseden hadis nakletmediklerini söylerler. Hz. Ömer’in “Allah’ın ve Kitabı’nın düşmanı” ilan ettiği şahsı en güvenilirler arasında kabul eden hadisçilerin, cerh ve tadil uygulamalarının ne kadar titizlikle yapıldığı görülmektedir.



Belkede yoxdur xeberi
butun alem sevir meni
men ise o bexteveri
onun ama yoxdu xeberi
__________________
men sevirem bir neferi
onun ama yoxdu xeberi
men chekirem qem kederi
onun ama yoxdur xeberi
 
al-shia Tarix: Çerşenbe axşamı, 13.05.2008, 01:03 | Mesaj # 5
Huseynli_E
Qrup: İdareçi
Mesajlar: 488
Tərif: 8
Status: Xetden kenar
Nə edək ki, İslam tarixində Əbu Hüreyra kimiləri olub sad
İnşallah açıb tökmək lazımdır ortalıqa hamısını!


 
Qonaq Tarix: Çerşenbe, 14.05.2008, 03:12 | Mesaj # 6
Polkovnik
Qrup: İstifadeçi
Mesajlar: 295
Tərif: 5
Status: Xetden kenar
Peygamberimiz’in hadisleri, eğer Kuran-ı Kerim gibi dinin te-mel bir kaynağı ve her Müslüman’ın bilmesi ve uyması gereken bir esas olsaydı, Peygamber’imiz kendinden sonrakilere ulaşması için sahabeden bunların hem yazılmasını, hem ezberlenmesini isterdi. Peygamberimiz’in bunu istemek bir yana, hadislerin yazımı-nı yasakladığını daha önceki bölümlerde gördük. Eğer Peygam-ber’imiz bunların ezberlenmesini isteseydi, sahabenin Peygamber’e en yakın olanlarının; Ebu Bekir’in, Ömer’in, Osman’ın, Ali’nin, Zübeyr’in, Zeyd bin Sabit’in, Selman el Farisi’nin onbinlerce hadis nakletmesi beklenirdi. Oysa bu sahabelerin söylediği iddia edilen sözler çok azdır. Örneğin birazdan göreceğimiz hadis uydurucula-rından Ebu Hureyre’nin söylediği iddia edilen hadislerin üçte, dörtte biri bile dört büyük halife ve diğer önemli sahabelerin hepsinin söylediğinin toplamına birden atfedilmez. İşte bu Ebu Hurey-re’yi ve İsrailiyat adındaki Musevi hikayelerini ve Mesihhiyat adın-daki Hıristiyan hikayelerini dine sokan birkaç uydurucuyu bu bölümde inceleyeceğiz. Bunu yaparken bu hadis uydurucular çok fazla miktarda hadis naklettikleri için naklettikleri binlerce hadisin tümünün neden güvenilir olmadığını anlayacağız. Ayrıca hadisçilerin hadis toplarken, hadis nakleden kişileri söyledikleri kadar iyi incelemediklerini bu bağlamda anlayıp, böylece hadisçilerin tüm çalış-malarının da güvenilmez ve şüpheli olduğunu kavrayacağız. 4. Bölümde hadisleri incelerken Peygamber’i her görene sahabe denildi-ğini ve her sahabenin kesin adil ve doğru sözlü kabul edilip, her sahabeden her hadisin alındığını gördük. (Sahabe kelimesinin bu ta-nımı benimsenerek yaygınlık kazanmıştır. Sahabe kelimesini, sade-ce Peygamberimizin yakın çevresi için kullananlar da olmuştur.) Oysa Kuran, Peygamber’in döneminde birçok münafığın inanmadığı halde kendini inanmış gibi gösterdiğini, birçok zayıf inançlı, inancı oturmamış kişinin, inandıklarını söylemelerine rağmen Pey-gamber’e zorluklar çıkardıklarını haber vermektedir. Ne yazık ki yüzlerce Kuran ayetiyle çelişen, dine binlerce ilave yapan hadisçiler, bu ayetlerin manasını görmezden gelerek tüm sahabeyi tartışıl-maz ilan etmişler, hangi sahabeye uyulursa uyulsun kurtuluşun bu-lunacağını söylemişlerdir. Oniki İmamın masum ilan edilmesinde Şiiler’in hatasını çok iyi tespit eden Sunniler, ne yazık ki bütün bir nesli, hem de Kuran’ın birçok ayetiyle eleştirdiği kişilerin ve hatta münafıkların da içinde bulunduğu belirtilen bir nesli toptan tartışıl-maz ilan ederek, Şiiler’den çok daha büyük bir hataya düşmüşler ve Şiiler’e getirdikleri doğru eleştiride bile gülünç olmuşlardır. Gelin sahabe damgasıyla mühürlendiği için her sözüne itibar edilmiş olan ve mevcut binlerce hadisi olan Ebu Hureyre’yi inceleyelim ve bu zihniyetin bizi nereye, nasıl götürdüğünü anlayalım.



Belkede yoxdur xeberi
butun alem sevir meni
men ise o bexteveri
onun ama yoxdu xeberi
__________________
men sevirem bir neferi
onun ama yoxdu xeberi
men chekirem qem kederi
onun ama yoxdur xeberi
 
Qonaq Tarix: Çerşenbe, 14.05.2008, 03:13 | Mesaj # 7
Polkovnik
Qrup: İstifadeçi
Mesajlar: 295
Tərif: 5
Status: Xetden kenar
EBU HUREYRE’YE GüVENİLMEZSE TüM HADİS KİTAPLARI GüVENİLMEZ OLUR
Ebu Hureyre’nin Müslüman olmadan önceki hayatı hakkında kendi anlattıklarından başka bir şey bilinmez. Müslüman olduktan sonra fakirliğinden dolayı Ashabı Suffe’den olduğu bilinir. Müs-lim’in Fezailus Sahabe’deki 159. Bölüm’ünde Ebu Hureyre’nin sırf karın tokluğuna Peygamber’le beraber olduğu anlatılır. İbn Hazm sırf Baki bin Mahled’in müsnedinde Ebu Hureyre’ye ait 5374 hadis olduğunu söyler. Buhari bunlardan 446’sını kitabına almıştır.
Ebu Hureyre’nin anlattıklarından, en çok korktuğu kişinin Hz. Ömer olduğunu görüyoruz. Hz. Ömer’in Ebu Hureyre’yi hadis naklinden dolayı tehdit ettiği ve tartakladığı hadis kitaplarında an-latılır. Ebu Hureyre: “Size naklettiğim şu hadisleri Ömer zamanın-da anlatsaydım değneği ile beni döverdi.” der (Ez Zehebi - Tezki-retul-Huffaz). Ebu Hureyre’nin şöyle dediği geçer: “Ömer ölünceye kadar Allah’ın Resulu buyurdu diyemezdik.”(Müslim, Sahihi Müslim, 1. cilt, sayfa 34). Müslim’i eğer görebilseydik kendisine şöyle sorardık: Ey Müslim, sen Sahihi Müslim diye tüm hadislerinin doğru olduğunu iddia ettiğin bir kitap yazdın, cerh ve tadille ki-tabında hadis nakledenleri incelediğini söyledin. Ebu Hureyre’yi kendin de görmemene rağmen, onu gören ve halife olan Hz. Ömer’in onu yalancılıkla ithamını, Ebu Hureyre’nin şüpheli bir şa-hıs olması için neden yeterli görmedin? Demek ki senin sahih de-diğin hadisler bu kadar sağlam temellere dayanıyor. Ne yazık ki Müslim de tüm sahabenin yıldızlar gibi olup, hangisine olursa olsun uyulabileceği şeklindeki asılsız inanca kanmış. Veya Ebu Hureyre ve diğerlerine gerçekte sıkı ölçüler uygulasa elinde hiçbir ha-dis kalmayacağını gördüğü için ve de özellikle Ebu Hureyre’den hatırı sayılır derecede çok hadis geldiği için, bu açık gerçekleri görmezlikten gelmiş. Ebu Hureyre’yi yalancılıkla suçlayan bir tek Hz. Ömer değildir. Hz. Aişe’nin de onu defalarca suçladığını Ebu Hu-reyre’ye sahip çıkan hadis kitaplarında bile görebiliriz. Hz. Aişe Ebu Hureyre’ye: “Sen Peygamber’den duymadığım hadisler rivayet ediyorsun!” dediğinde ona edepsizce bir cevap verir: “Ayna ve sürme seni Peygamber’le ilgilenmekten uzak tuttu.”(Zehebi, Siyeru Alemin Nubela 2. cilt, sayfa 435). Hz. Ali şöyle demiştir: “Yaşayanlar arasında Allah Resulu’na en fazla yalan isnad eden Ebu Hurey-re’dir.”(İbni Ebul Hadid, Şerhu Nehcul Belağa, 1. cilt, sayfa 360). Yine Hz. Ali onun “Sevgili dostum bana haber verdi ki” diye Pey-gamber’den bahsettiğini duyunca: “Peygamber ne zaman senin sevgili dostun oldu?” demiştir. İbn Mesud gibi meşhur bir sahabe ise onun “Ölü yıkayan ve taşıyan kişi abdest alsın.” sözünü kabul etmeyerek hakkında ağır sözler söylemiş ve sonra şöyle demiştir: “Ey insanlar, ölülerinizden dolayı necasete (pisliğe) bulaşmazsınız.”



Belkede yoxdur xeberi
butun alem sevir meni
men ise o bexteveri
onun ama yoxdu xeberi
__________________
men sevirem bir neferi
onun ama yoxdu xeberi
men chekirem qem kederi
onun ama yoxdur xeberi
 
Qonaq Tarix: Çerşenbe, 14.05.2008, 03:14 | Mesaj # 8
Polkovnik
Qrup: İstifadeçi
Mesajlar: 295
Tərif: 5
Status: Xetden kenar
ATIN KANDIRILMASI HZ. ÖMER’İN KÖTEĞİNDEN DAHA MI ÖNEMLİ?
Hadisçilerin hadis nakledilen kişilerin doğruluğunu tespit etmek hususunda ne kadar titiz oldukları şu hikayeyle anlatılır: “Meşhur bir hadisçi, kendisinden hadis naklettiği bir kişiyi görmek için onun bu-lunduğu yere seyahat etmiş. O yere vardığında, bu kişinin atına yiyecek verecekmiş gibi yapıp atı çağırdığını ve sonunda ata yiyecek vermediğini görmüş. Atı kandıran insanları da kandırabilir diye onun naklettiği hadisi almamış.” Bu hikayeyi dinleyen bizlerin “Aman hadisçiler ne titizmiş!” deyip, onların yalancı hiç kimseden söz almadıklarını, böylece naklettikleri hadislerin ne kadar güvenilir olduğunu görmemizi umarlar. Buraya kadar birçok yerde hem sebebi, hem de sonucu ile hadislerin nasıl uydurmalarla karıştığını gösterdik. İleri sürülen bu mantık hiç şüphesiz geçersizdir. Yüzbinlerce hadisten hadislerini seçtiğini söyleyenlerin bu şundan, şu ondan, o öbüründen şeklinde giden hadislerin nakilcilerinin önemli kısmı ha-dis kitapları toplandığında vefat etmişti. Geri kalanların çoğu ise İslam coğrafyasının dört bir yanına dağılmıştı. Bunların hepsini ziyaret etmek ve doğru sözlü olduklarını tespit etmek özellikle o dönemin ulaşım şartları düşünülürse mümkün değildir. Ziyaret mümkün olsaydı bile, bu kısa ziyaretler bir insanın ne kadar doğru sözlü oldu-ğunu tespit için elbette ki yetersizdir. Herhalde her hadisçi atını kandıran bir hadis nakilcisini tespit edecek kadar şanslı değildi! Bizim örneğimiz olan Ebu Hureyre’ye gelecek olursak; atını kandıran hadis nakilcisini kabul etmemekle hava atan hadisçiler, Hz. Ömer ve Hz. Ali gibi iki halifenin yalancılıkla itham ve dayaklarına, Peygam-ber’in hanımı Hz. Aişe’nin bu şahsın izahlarını reddine rağmen na-sıl kendisini kabul ediyorlar? Hz. Ömer, Hz. Ali, Hz. Aişe’nin bu ta-vırları atın kandırılmasından daha mı az önemli?
Hz. Ömer’in Ebu Hureyre’yi atadığı valilikten hırsızlıkları nedeniyle geri çağırttığı anlatılır. Hz. Ömer Ebu Hureyre’ye hitaben: “Seni Bahreyn’e vali yaptığımda ayağında bir çift ayakkabı yoktu. Sonra duydum ki sen 1000 dinara, 600 dinara atlar satın almışsın. Sen Bahreyn’in en ücra köşesinden, insanlar vergilerini, Allah ve Müslümanlar için değil de, senin için versinler diye mi geldin?” der (Zehebi, Siyer). Ebu Hureyre’nin bizzat kendisinin aktardığı bir hadiste ise Hz. Ömer ona şöyle demiştir: “Ey Allah’ın ve Kitabının düşmanı! Allah’ın malını çaldın değil mi? Yoksa senin on bin dina-rın nereden olacak?” (İbni Sa’d, Tabakat, 4. cilt, sayfa 59). Ne ya-zık ki Ebu Hureyre Hz. Ömer’in kendisine çıkışmalarını böyle an-latır, ama hadisçiler Hz. Ömer’in bu çıkışlarına rağmen Ebu Hu-reyre’yi birinci dereceden güvenilir kabul edip, en çok hadisi ondan naklederler. Bir de cerh ve tadil ilmiyle güvenilmeyen hiçbir kimseden hadis nakletmediklerini söylerler. Hz. Ömer’in “Allah’ın ve Kitabı’nın düşmanı” ilan ettiği şahsı en güvenilirler arasında kabul eden hadisçilerin, cerh ve tadil uygulamalarının ne kadar titizlikle yapıldığı görülmektedir.



Belkede yoxdur xeberi
butun alem sevir meni
men ise o bexteveri
onun ama yoxdu xeberi
__________________
men sevirem bir neferi
onun ama yoxdu xeberi
men chekirem qem kederi
onun ama yoxdur xeberi
 
Qonaq Tarix: Çerşenbe, 14.05.2008, 03:14 | Mesaj # 9
Polkovnik
Qrup: İstifadeçi
Mesajlar: 295
Tərif: 5
Status: Xetden kenar
EMEVİLER EBU HUREYRE’NİN ALTIN çAĞIYDI
Hz. Ömer’in ve daha sonra Hz. Ali’nin öldürülmelerinden son-ra Emeviler dönemi Ebu Hureyre’nin altın çağı olmuştur. Emeviler Ebu Hureyre’ye el Akik’te bir köşk inşa edip arazi vermişlerdir. Muaviye dönemindeki bu ikramlara karşılık İbni Kesir’in el Bidaye ve’n Nihaye eserindeki şu hadisler Ebu Hureyre’nin nasıl karşılık verdiğini göstermektedir:
Ebu Hureyre rivayet eder ki: “Allah’ın Resulu Muaviye’ye bir ok verdi ve şöyle dedi: Bu oku al ve cennette beni onunla karşıla!”
Ebu Hureyre’den yine şu hadis rivayet edilmiştir: “Allah’ın Re-sulu şunu derken duydum: Allah vahyini üç kişiye emanet etti: Ben, Cebrail ve Muaviye”
Tüm bu delillere rağmen “Her sahabe doğrudur” yanlış inancı-nın hadisçileri sürüklediği nokta ortadadır. Ebu Hureyre kimdir ki, Peygamber’in en yakınlarının bile nakletmediği en garip uydurmaları Peygamber’le az görüşmesine rağmen nakletmiştir. Örneğin şu garip hadis Ebu Hureyre’den gelen mantıksız hadislerin yüzlercesinden biridir:
Ebu Hureyre Peygamber’in kendisine şunu dediğini nakleder: “Ölüm meleği Musa’ya gönderildi. Musa’nın yanına gelince O ona vurdu. Melek Rabbinin yanına döndü ve şöyle dedi: Beni ölmek istemeyen birisine gönderdin. Allah Musa’nın kör ettiği meleğe gözlerini verdi ve şöyle dedi: “Git ve ona elini bir öküzün üzerine koy-masını söyle. Elinin kapladığı yerdeki kıl sayısınca ona yıl olarak ömür verildi!” Melek: “Evet, Rabbim. Sonra ne olacak?” Allah: “Sonra, ölüm” dedi.”
Ne yazık ki Ebu Hureyre’yi kurtarma derdinde olanlar bir yandan böyle bir mantıksızlığı İslam’a fatura edip zarar veriyorlar, di-ğer taraftan Ebu Hureyre’yi kırmamak için Hz. Musa’yı Allah’ın takdirinden kaçan, meleğin gözüne tokat atıp kör eden bir insan olarak gösteriyorlar. Ebu Hureyre’ye bir çok sahabe (Peygamber’i gören Müslüman) muhalefet etmiştir. Örneğin Ebu Hureyre’nin “Av ve çoban köpekleri dışındaki köpekleri öldürün” hadisine tarla köpeklerini de eklemesi üzerine İbni Ömer, Ebu Hureyre’nin tarlaları olduğu için böyle bir yalanı uydurduğunu söylemiştir (Cemal Sait Aktaş, Hadis Kritiği Makalesi).
Ebu Hureyre’den nakledilen hadislerin eleştirisine bu kitabı ayırsak başka bir şey yazmaya yer kalmaz. Ebu Hureyre’nin geleneksel İslam için önemini, bu yapının en ateşli savunucularından ve ülkemizde en çok satan gelenekçi, hadisçi İslam’ın kitaplarından Saadeti Ebediye- Tam İlmihal kitabının yazarı Hüseyin Hilmi Işık şöyle anlatmaktadır: “Ebu Hureyre’yi inkar eden şeriatın yarısını inkar eder, çünkü hükümlerin çıktığı hadislerin yarısını Ebu Hureyre nakletmiştir.” Bize göre itiraf, Hüseyin Hilmi Işık Bey’e göre şeriata sahip çıkma olan bu söz, neden Ebu Hureyre’yi bir alt baş-lık yaptığımızın sebebidir. Allah’a şükür ki dinimiz tek başına yeterli olan Kuran’dadır ve ne Ebu Hureyre’nin, ne de başkalarının hadislerine ihtiyacımız yoktur.



Belkede yoxdur xeberi
butun alem sevir meni
men ise o bexteveri
onun ama yoxdu xeberi
__________________
men sevirem bir neferi
onun ama yoxdu xeberi
men chekirem qem kederi
onun ama yoxdur xeberi
 
Qonaq Tarix: Çerşenbe, 14.05.2008, 03:15 | Mesaj # 10
Polkovnik
Qrup: İstifadeçi
Mesajlar: 295
Tərif: 5
Status: Xetden kenar
İSRAİLİYAT VE MEŞHUR UYDURUCULARI
Özellikle Yahudilikten İslam’a geçenler, Yahudilikteki birçok hikayeyi, uydurmayı hadis adı altında İslam’a taşıdılar. Bunu İslam’ın saflığını bozmak için yaptıkları görüşü hakim olsa da, eski adetlerinden, eski dinlerindeki inançlardan kurtulamayıp, kendilerince katkı sağlamak veya dinimizi Yahudileştirmek gibi niyetlerle de yaptıkları düşünülebilir. İbni Haldun, Mukaddime adlı eserinde konuyla ilgili şu açıklamaları yapar: “Hadis nakil tefsirleri yanlış doğru, makbul merdud her şeyi içeriyordu. Bunun sebebi şuydu; Araplar ne kitap, ne de ilim ehlinden değillerdi. Onlara hakim olan yaşam tarzı bedevilik ve cahillikti. Yaratılışın esrarı, kainatın durumu, v.b. konularda bir şey öğrenmek istediklerinde bunu kendilerinden önce Kitap verilenlere sorarlar ve bu konularda onlardan ya-rarlanırlardı. Bunların aralarında Kab el Ahbar, Vehb İbni Münebbih, Abdullah bin Selam vardı. Hadis nakilli tefsirler bu tür kişilerden yapılan nakillerle dolmuştur. Tefsirciler bu hususta gevşek dav-ranmış ve tefsirlerini bunların nakilleriyle doldurmuşlardır.” İbni Haldun’un dediğini günümüzde Türkçe’ye çevrilen birçok tefsirde görebiliriz.
KAB EL AHBAR’A DAYANDIRILAN DİN
Kab el Ahbar İsrailiyat’ı, Yahudi uydurmalarını dinimize en çok sokan kişidir. Peygamberimiz’in vefatından sonra Hz. Ebubekir veya Hz. Ömer dönemlerinden birinde İslam’a girdiği söylenir. İsrailiyat hakkındaki bilgisi ve bitmek tükenmek bilmeyen hikayeleri onu, devrinde ilgi odağı haline getirmiştir. Peygamber’e iftira ederek söylenen hadislerin birinde “İsrailoğullarından hadis naklinde bulunun, bunda zarar yoktur.” denir. Bu hadisi Abdullah bin Amr’ın nakletti-ği söylenir. Tırmizi, Ebu Davud, Buhari bu hadise yer vermiştir. Birazdan göreceğimiz gibi Abdullah bin Amr, Kab el Ahbar’ın talebelerindendir. Uyduracakları binlerce İsrailiyat’tan önce bu hadisi uyduranlar, daha sonraki uydurmalarını buna bina etmişlerdir. Kab el Ahbar bunların en önde gelenidir. Kendisi yalnız hadis nakil etmekle kalmamış, daha evvel incelediğimiz Ebu Hureyre’ye, bunun yanın-da Abdullah bin Amr, İbni Ömer, İbni Abbas gibi şahıslara da ders vermiştir. Böylece uydurmaların yayılması için bu şahısları da kullan-mıştır. Ebu Hureyre’ye karşı çıkan Hz. Ömer, aynı tavrı Kab el Ahbar’a da göstermiş ve onu sürgünle tehdit etmiştir. Hz. Ömer’in öldürülmesine kadar fikriyatını yaymakta güçlük çeken Kab Hz. Ömer’in vefatıyla kısmen ferahlamıştır. Kab’ın tüm bu hareketlerini anlatan Mahmud Ebu Reyye, Kab’ın Hz. Ömer’in öldürülmesinde parmağı olduğunu söyleyerek şu izahları yapar: “Hz. Ömer’in bu da-hi Yahudi’yi akıllıca ve ısrarlı bir şekilde izlemesi ve ileride de göre-ceğimiz üzere bir takım çirkin emellerinin farkına varmasına rağmen sonunda o dehasının gücüyle Hz. Ömer’in uyanık ve iyi niyetli oluşuna galebe çalmış, gizli ve açık tuzağını kurmaya devam etmiştir. İş Hz. Ömer’in katledilmesine kadar varmıştır. Elde varolan verilerin hepsi bu olayın gizli bir cemiyetçe tertiplenmiş olduğunu göstermektedir. Büyük deha Kab’ın da üyelerinden biri olduğu bu cemiyetin başkanı Hürmüzandı. Malum olduğu üzere Hürmüzan Huzistan’ın kralıydı ve Medine’ye esir olarak getirilmişti. Hz. Ömer’i katletme görevi ise Ebu Lülüe’ye verilmişti.” (Mahmud Ebu Reyye, Muhammedi Sünnetin Aydınlatılması, sayfa 171).
Mahmud Ebu Reyye’nin İbni Kesir’den alıntılarla anlattığı bu ihtimalin kesin olarak doğru olduğunu savunacak durumda değiliz. Fa-kat Hz. Ömer’in hadisten men ettiği ve ihtimal dahi olsa Hz. Ömer’in ölümünde parmağı olan bir kişiden ve onun ders verdiği Ebu Hureyre, Abdullah bin Ömer, İbni Ömer ve diğer şahıslardan hadis nakli ne kadar sağlıklı olabilmiştir? Tüm bu şahıslardan İsrailiyatı ve diğer hadisleri nakil edenlerin bu konudaki titizliği güvenilir midir? Bu şahıslarda yanılan hadisçilerin, diğer şahıslarda yanılıp ya-nılmadıklarına nasıl karar verebiliriz? Apaçık Kuran dururken ve Kuran tek başına yeterliyken hala bu hadislerden medet ummak dine ya-pılan zulüm değil midir? Bu sorulardan sonra Kab’a geri dönersek, Kab kaynaklı uydurmalar dünyanın yaratılışı, ahiret manzaraları, Şam şehrinin önemi ve daha bir çok konuda kendini göstermiştir.



Belkede yoxdur xeberi
butun alem sevir meni
men ise o bexteveri
onun ama yoxdu xeberi
__________________
men sevirem bir neferi
onun ama yoxdu xeberi
men chekirem qem kederi
onun ama yoxdur xeberi
 
Qonaq Tarix: Çerşenbe, 14.05.2008, 03:16 | Mesaj # 11
Polkovnik
Qrup: İstifadeçi
Mesajlar: 295
Tərif: 5
Status: Xetden kenar
KAB KAYNAKLI UYDURMALARA ÖRNEKLER:
Bir adam Kab’la karşılaştı. Kendisine selam vererek dua etti. Kab ona “Kimlerdensin?” diye sordu. Adam “Şamlılardanım” diye cevap verdi. O zaman Kab şöyle dedi “Belki de sen Şamlıların arasından çıkacak ve hesaba ve azaba uğratılmayacak yetmiş bin asker-den birisin!
İbni Asakir-Tarih-1/57
Kab dedi ki: Allah yeryüzüne baktı ve şöyle dedi; “Senin bir bölümüne dokunacağım.” Dağlar O’na koşuştu. Kaya aşındı. Allah bu yüzden onlara teşekkür edip ayağını üzerlerine koydu!
Mahmud Ebu Reyye Muhammedi Sünnetin Aydınlatılması 185
Hesap için diriltilme ve hesap, Beytul Makdis’ten olacaktır. Beytül Maktis’te gömülü olan azaba uğratılmayacaktır.
Mahmud Ebu Reyye Muhammedi Sünnetin Aydınlatılması 185
Kab’ın uydurduğu tefsir ve diğer kitaplara giren buna benzer uydurmaların bir kısmı kendisinden nakledilse de, talebeleri aracı-lığıyla nakledilenler doğrudan kendisinden alınanlardan çoktur. Ebu Hureyre’ye destek veren Muaviye, Kab’a da destek vermiş ve ona kıssa anlatmasını emretmiştir (İbni Hacer, İsabe 5/323).
VEHB İBNİ MüNEBBİH
Kab her ne kadar İsrailiyat kaynaklı uydurmalarda bir numaraysa da, onun hemen ardından Vehb İbni Münebbih gelir. Kendisi birçok sahabeye atıfla hadis nakletmiş, Ebu Hureyre, İbni Ömer, İbni Abbas da kendisinden hadis nakletmişlerdir. Ahmed Emin şöyle der: “Sıret kitapları, en eski ve en güvenilir olanları da dahil hurafe ve İsrailiyat’tan arınmış değildir. Tam aksine bunların kronolojik sırada en önce gelenleri İsrailiyat’la en fazla doldurulmuş olan-larıdır. İlk ve en güvenilir kaynak sayılan İbni İshak’a bakalım. Bu zatın esas kaynaklarından biri de Yahudilikten İslam’a geçen Vehb İbni Münebbih’tir. İbni İshak’ın ayrıca Hıristiyan ve Mecusi kaynaklardan da büyük ölçüde yararlandığı bilinmektedir.” (Ahmed Emin, Duhaul İslam, 2. cilt, sayfa 311). Ne yazık ki herkes Ahmed Emin’in tahlil ettiği gibi Vehb’i tahlil edememiş ve bol hadis nakletmek uğruna doğrudan veya dolaylı olarak aşağıdaki gibi uydurmaları Vehb’den nakletmişlerdir.
Arşı dört melek omuzları üzerinde taşırlar. Her birinin dört yüzü vardır: Öküz yüzü, aslan yüzü, kartal yüzü ve insan yüzü. Her birinin dört kanadı vardır. Bunların ikisi yüzünü kaplar ve arşa bakıp yanıvermesini engeller. Onun azameti gökleri ve yerleri kaplamıştır.
Malti-Kitab et Tenbih sayfa 99
Reşid Rıza, Kab ve Vehb ikilisinin dine zararlarını ve uydurma-larını şöyle anlatır: “İsrailiyat rivayet eden ve Müslümanları kandı-rıp aldatanların en şerlileri bu ikisidir. Yaratılış, tekvin, Peygamberler, geçmiş ümmetler, fitneler, kıyamet ve ahiret meseleleriyle ilgili olarak tefsir ve tarih kitaplarında yer almayan hiçbir hurafe yoktur ki üzerinde bu ikisinin imzası olmasın. Bu kişilerin rivayetleri arasında Tevrat ve diğer Semavi kitaplara dayandırdıklarını iddia ettikleri nakiller bu kitaplarla çeliştiğinden dolayı, bir çoklarının yalan oluşu hususunda kesin hükme vardık. Kuşkusuz önceki alimlerin bunların farkına varması mümkün değildi. Zira onlar Ehli Ki-tabın kitaplarına muttali olamamışlardır. Kuşkusuz bu iki Yahu-di’nin rivayetlerinin çoğu İsrailiyat kaynaklı hurafeler olup, tefsir ve diğer sahalarda yazılmış kitapları bulandırmışlardır. Bunlar sayesinde İslam düşmanı mülhidler, İslam’ın da diğer dinler gibi hurafeler ve evham dini olduğunu iddia etmişlerdir.” (Reşid Rıza, Mecelletül Menar).



Belkede yoxdur xeberi
butun alem sevir meni
men ise o bexteveri
onun ama yoxdu xeberi
__________________
men sevirem bir neferi
onun ama yoxdu xeberi
men chekirem qem kederi
onun ama yoxdur xeberi
 
Qonaq Tarix: Çerşenbe, 14.05.2008, 03:17 | Mesaj # 12
Polkovnik
Qrup: İstifadeçi
Mesajlar: 295
Tərif: 5
Status: Xetden kenar
MESİHHİYAT VE MEŞHUR UYDURUCULARI
Dinimize sokulan uydurmaların kaynaklarından biri Yahudi kaynaklı İsrailiyat olduğu gibi, bir diğeri de Hıristiyan kaynaklı Mesihhiyat’tır. Mesihhiyat kaynaklı uydurucuların en önemlileri Temim ed Dari ve İbni Cureyc’dir. Deccaliyet, şeytan, ölüm mele-ği, cesas, cennet ve cehenneme dair izahlar, Hz. İsa hakkında uydurmalar Mesihhiyat’tan dinimize devşirilen en önemli uydurmala-rın başında gelir. Mesihhiyat kaynaklı uydurmalara aşağıdaki hadisleri örnek gösterebiliriz:
Allah Resulü halkı topladıktan sonra şöyle dedi: Allah’a yemin ederim ki sizi korkutmak veya bir şeye teşvik etmek için toplamadım. Sizi şunun için topladım. Temim ed Dari bir Hıristiyandı. Sonra gelip bana biat ederek Müslüman oldu ve bana şunu anlattı: O iğrenç cüzzamlı otuz kişiyle bir deniz gemisine binmiş, yolda bir ay dalgalarla boğuştuktan sonra denizin ortasında bir adaya ulaşmış-lar. Güneşin battığı yerde yer alan bu adaya girdiklerinde kendileri kıldan önü arkası ayırt edilemeyen bir hayvan karşılayıp şöyle demiş: Ben Cesase’yim. Sonra onlara manastırdaki bir adamı görmelerini önermiş. Temim ve arkadaşları manastıra girdiklerinde yaratılışça daha önce hiç görmedikleri kadar iri ve topuklarından boynuna ka-dar her yeri demirle bağlı bir adam görmüşler. Adam, onların hikayesini ve Arap olduklarını öğrenince kendilerine birçok soru sormuş. Temim ve arkadaşları da onu cevaplıyorlarmış. Sonunda: “Ba-na ümmilerin Peygamber’inden haber verin ne yaptı?” demiş. Bunlar da “Mekke’den çıkıp Medine’ye yerleşti.” demişler. O “Araplar onunla savaştı mı?” diye sorduğunda “Evet” demişler. O zaman o “Peygamber onlara nasıl bir muamelede bulundu?” diye sormuş. Bunlar da “Karşısında bulunan Arapları hezimete uğratarak, kendisine itaat etmelerini sağladı.” cevabını vermişler. O zaman demiş ki: “Size kendimden bahsedeyim, ben Mesih’im, bana izin verilme zamanı yaklaştı. çıktığımda kırk günde yeryüzünü dolaşıp, Mekke ve Medine dışında kırk gece içinde uğramadık köy bırakmayacağım. O iki şehirse bana haram kılınmıştır. Onlardan birine girmek istedi-ğimde elinde kılıç olan bir melek beni karşılar ve bana engel olur. Bunları zikrettikten sonra Peygamber’imiz asasını minbere vurarak şöyle dedi: İşte Medine, işte Medine, işte Medine.”
Müslim-Fiten 119/Ebu Davud-K. Melahım 15 İbni Mace-K. Fiten 33
Bu hadis Müslim, Ebu Davud, İbni Mace gibi Sunni düşüncenin tartışılmaz ilan edilmiş eserlerinde geçiyor. Okuduğunuz bu hadisi Müslim’de geçtiği için reddeden kafir oluyor, kabul eden ise sünnete, hadise, Peygamber’e bağlı kişi oluyor. Bir de bu hadislere inananlar; bunları inkar edenleri Peygamber düşmanı, kabul edenleri ise Peygamber aşkıyla yanıp tutuşan (!) kişiler olarak ilan ediyorlar. Diğer bir Mesihhiyat kaynaklı uydurma hadisi daha inceleyelim:
Şeytan her insanı doğarken yaralar. Ancak Meryem oğlu İsa’yı yaralayamamış, yaralamak için gittiğinde onun örtüsüne vurmuştur.
Buhari-K. Bedul Halk 11- Hanbel 2/523
Yukarıdaki hadisle Hz. İsa yüceltilirken, Peygamberimiz’in de içinde olduğu diğer insanlar şeytan tarafından yaralanmış ilan edilirler. Bu hadisten sonra Peygamberimiz’in, kalbindeki şeytanın darbesinden kurtulmak için melekler tarafından beş defa ameliyat edilip kalbindeki siyah pıhtının çıkarıldığına dair yakışıksız hadisler de nakledilir. Kimin tarafından? En doğru hadis kitabı Buhari ve Hanbeli mezhebinin kurucusu Hanbel tarafından! Yine de ısrarla savunulan şudur: Hadisleri inkar eden Peygamber’i inkar eder. En doğru hadis kitabı ise Buhari’dir! İşte en doğru hadis kitabının hadisi! İşte Kuran dışında başka hadis (söz) arayanların düştüğü durum!



Belkede yoxdur xeberi
butun alem sevir meni
men ise o bexteveri
onun ama yoxdu xeberi
__________________
men sevirem bir neferi
onun ama yoxdu xeberi
men chekirem qem kederi
onun ama yoxdur xeberi
 
Qonaq Tarix: Çerşenbe, 14.05.2008, 03:19 | Mesaj # 13
Polkovnik
Qrup: İstifadeçi
Mesajlar: 295
Tərif: 5
Status: Xetden kenar
Ebu Hureyre’nin reddedilmişliğine dair güneşten daha aydın birçok deliller vardır. Bunu büyük ehli sunne alimleri de tasdik etmişlerdir. Onun reddedilmiş (merdut) olduğuna dair delillerden birisi, Resulullah (s.a.a)’in diliyle lanetlenmiş Muaviye bin Ebi Süfyan’ın, münafıkların ve ikiyüzlülerin yanında yer almasıdır. Çünkü Sıffin’de namazları Emir’ul- Müminin Hz. Ali (a.s)’ın peşinde kıldığı halde, Muaviye’nin yağlı sofrasının başından da eksik olmuyordu. Zemahşeri “Rebi’ul- Ebrar”da, İbn-i Ebi’l- Hadid “Şerh-u Nehc’ul- Belağa”da ve daha başkaları şöyle naklediyorlar:---Ondan bu iki farklı hareketinin sebebi sorulduğu zaman şöyle diyordu: “Muaviye’nin muzeyresi[Muzeyre; Sütten yapılmış olan bir tür yemeğin ismidir. Bu yemek Muaviye’ye mahsustu] ve yemeği daha yağlıdır, Ali’nin arkasında namaz kılmak ise efdaldır” Bu yüzden Ebu Hureyre “Şeyh’ul- Muzeyre” diye meşhur olmuştur.

Halbuki (Şia alimlerinin ittifakın yanı sıra) Şeyh’ul- İslam Himvini “Feraid”in 37. babında, Harezmi “Menakıb”da, Taberani “Evset”te, Genci-yi Şafii “Kifayet’ut- Talip”te, İbn-i Kuteybe “el-imamet ve’s- Siyaset”in 1. cildinin 68. sayfasında, imam Ahmed bin Hanbel “Müsned”de, Süleyman Belhi “Yenabi’ul- Meveddet”te, Ebu Ya’la “Müsned”de, Muttaki-yi Hindi “Kenz’ul- Ummal”ın 6. cildinin 157. sayfasında, Said bin Mensur “Sünen”de, Hatib-i Bağdadi “Tarih-i Bağdadi” diye meşhur olan kitabının 14. cildinin 321. sayfasında, Hafız bin Merduye “Menakıb”da, Semani “Fezail’us- Sahabe”de, imam Fahr-i Razi “Tefsir-i Fahr-i Razi”nin 1. cildinin 111. sayfasında, Ebu’l- Kasım Hüseyin bin Muhammed (Rağib-i İsfehani) “Muhazırat’ul- Üdeba”nın 2. cildinin 113. sayfasında vs. alimleriniz Ebu Hureyre’nin kendisinden ve diğerlerinden Resul-u Ekrem (s.a.a)’in şöyle buyurduğunu naklediyorlar:
“Ali hak iledir ve hak da Ali’yle; Ali neredeyse hak da oradadır.”
Bu hadis, Ebu Hureyre’nin bu hadisi gördüğü halde Hz. Ali (a.s)’ı bırakıp Muaviye’nin etrafında dönmesi, onun merdut (reddedilmiş) olduğunu göstermiyor mu?
Hakim-i Nişaburi “Müstedrek”in 3. cildinin 124. sayfasında, imam Ahmed bin Hanbel “Müsned”de, Taberani “Evset”te, Şafii Fakihi İbn-i Meğazili “Menakıb”ta, Muttaki Hindi “Kenz’ul- Ummal”ın 6. cildinin 153. sayfasında, Şeyh’ul- İslam Himvini “Feraid”de, İbn-i Hacer-i Mekki “Savaik”in 74. ve 75. sayfalarında, Süleyman Belhi el-Hanefi “Yenabi’ul- Meveddet”te, Celalettin Süyuti “Tarih’ul- Hulefa”nın 116. sayfasında, imam Ebu Abdurrahman Nesai “Hasais’ul- Aleviyye”de ve daha başka büyük alimleriniz Ebu Hureyre’nin kendisinden Resulullah (s.a.a)’in şöyle buyurduğunu naklediyorlar:
“Ali Kur’an’ladır ve Kuran da Ali iledir. Bunlar havuzun başında bana gelinceye kadar asla birbirlerinden ayrılmazlar. Ali bendendir, ben de Ali’denim. Kim ona sebbederse (kötü söz söylerse), şüphesiz bana sebbetmiştir ve kim bana sebbederse, şüphesiz Allah’a sebbetmiştir.”
Bununla birlikte, Muaviye (aleyh’il- haviye)’nin açıkça hatta minber ve Cuma namazlarında Hz. Ali’ye, Hz. Hasan’a ve Hz. Hüseyin’e lanet edilmesine seyirci olan, bütün minber ve meclislerde Hz. Ali (a.s)’a lanet edilmesini görüp susan, bununla da kalmayıp Muaviye ve benzeri lanetliler ile oturup kalkan ve onların yaptığına sevinen bir şahıs merdut değil de nedir?
Onlarla muaşeret etmenin yanı sıra, hadisler uydurarak onlara yardımcı olan ve halkı Hz. Ali’nin aleyhine kışkırtan ve O Hazrete lanet etmeye zorlayan bir şahıs merdut değil midir?



Belkede yoxdur xeberi
butun alem sevir meni
men ise o bexteveri
onun ama yoxdu xeberi
__________________
men sevirem bir neferi
onun ama yoxdu xeberi
men chekirem qem kederi
onun ama yoxdur xeberi
 
Qonaq Tarix: Çerşenbe, 14.05.2008, 03:20 | Mesaj # 14
Polkovnik
Qrup: İstifadeçi
Mesajlar: 295
Tərif: 5
Status: Xetden kenar
İbn-i Ebi’l- Hadid-i Mütezili “Şerh-i Nehc’ul- Belağa”nın 1. cildinin 358. sayfasında ve 4. ciltte, üstat ve şeyh-i imam Ebu Cafer İskafi’den şöyle naklediyor:
“Muaviye bin Ebi Süfyan, sahabe ve tabiinden bir grubu toplayıp onlardan Hz. Ali (a.s)’ı yeren hadisler uydurmalarını ve bunları halkın arasında yaymalarını istedi. Onlar da bu işle meşgul olmaya başladılar. Ebu Hureyre, Amr bin As ve Muğeyre bin Şube, Hz. Ali (a.s)’ı yeren hadisleri uyduran kimselerdendiler.”
Olayı sayfa 359’a kadar genişçe anlattıktan sonra, aynı sayfada A’maş’tan şöyle rivayet ediyor: “Ebu Hureyre, Muaviye ile beraber Kufe camisine geldi. Halkın kendisine büyük bir ilgi gösterdiğini görünce ayağa kalktı ve . (Halkın dikkatini çekmek için) iki eliyle başına vurmaya başladı. Sonra şöyle dedi: “Ey Irak halkı! Benim Allah ve Peygamberinin adına yalan söyleyip cehennem ateşini satın alacağımı zannediyor musunuz? Peygamber’den duyduğum o şeyi benden duyun (yani duyduğumu size naklediyorum) Peygamber’in şöyle buyurduğunu duydum. “Her peygamberin bir haremi vardır; benim haremim de Medine’dir. Kim orada bir olay çıkarırsa, Allah’ın, meleklerin ve bütün insanların laneti onun üzerine olsun. Allah’ı şahit tutuyorum ki, Ali Medine’de olay çıkardı.” (O, bu sözüyle, halkı Hz. Ali’ye lanet etmeye davet etti.)
Muaviye bunu (yani Ebu Hureyre’nin hem de Hz. Ali (a.s)’ın hilafet merkezinde kendisine böyle bir hizmette bulunduğunu) duyunca, onu çağırtıp hediyeler verdi ve Medine’nin valisi yaptı onu.
Bunlar, onun merdut (reddedilmiş) olduğuna delil değil mi? Muaviye’nin hoşuna gitmesi için, Hulefa-i Raşidin’den, hatta onların en faziletlisi, en kâmili ve en şereflisi olan biri hakkında böyle konuşan bir adam, birkaç gün Resulullah (s.a.a)’in sahabesi oldu diye övülmeye layık mıdır?



Belkede yoxdur xeberi
butun alem sevir meni
men ise o bexteveri
onun ama yoxdu xeberi
__________________
men sevirem bir neferi
onun ama yoxdu xeberi
men chekirem qem kederi
onun ama yoxdur xeberi
 
Qonaq Tarix: Çerşenbe, 14.05.2008, 03:22 | Mesaj # 15
Polkovnik
Qrup: İstifadeçi
Mesajlar: 295
Tərif: 5
Status: Xetden kenar
Bir başka delil şudur: Taberi, İbn-i Esir, İbn-i Ebi’l- Hadid, Allame Semhudi, İbn-i Haldun, İbn-i Hallakan, vs.. tarihçileriniz şöyle yazarlar: Muaviye bin Ebi Süfyan, hunhar ve zalim Busr bin Ertat’ı Yemenlileri ve Mevlamız Emir’ul- Mümininin Şiilerini katletmesi için 4. bin Şamlı savaşçıyla beraber Medine yolundan harekete geçirdi. Onlar, Medine, Mekke, Tâif, Tebale (Tehame bölgesinde bir şehir), Necran, Erhab kabilesi (Hemdan kabilelerinden biri), Sen’a ve Hazar Mevt’ta akıl almaz katliamlar yaptılar. Ben-i Haşim ve Emir’ul- Mümininin Şiilerini yaşlı-genç demeden kılıçtan geçirdiler. Hatta Peygamber-i Ekrem (s.a.a)’in amcası Abbas’ın oğlu ve Yemen valisi Ubeydullah’ın çocuklarına bile rahm etmeyip başlarını kestiler. O melunun emriyle öldürülenlerin sayısını 30 binin üzerinde yazmışlardır!!
Emevi ve onların takipçilerinin bu amelleri insanı pek şaşırtmıyor. Çünkü onlar böyle şeyleri devamlı yapıyorlardı. İnsanı şaşırtan şey, sizin başınızın üzerinde tuttuğunuz Ebu Hureyre’nin de, Busr bin Ertat’la birlikte bu sefere çıkıp onun feci katliamlarını görmesi ve orada bulunmasıdır.
Özellikle, Cabir bin Abdullah Ensari, Ebu Eyyub Ensari ve diğer birçok sahabelerin olduğu Medine-i Münevvere’nin savunmasız ve günahsız halkına yapılan zulümleri kendi gözleriyle görüyordu. Sahabeler korkularından ya Medine’den kaçmış veya evlere saklanmışlardı. Ebu Eyyub Ensari gibi Resulullah (s.a.a)’in has sahabelerinin evlerini yakıyorlardı. Ebu Hureyre, bütün bunlara ses çıkarmadığı gibi, yeri geldiğinde bu zulümlere yardımcı da oluyordu.
Medine’deki katliamlardan sonra, bu zulüm ordusu Mekke’ye doğru hareket ederken, Ebu Hureyre orada onların vekili olarak kaldı. Daha sonra Muaviye, onun bu hizmetleri ve Ebu Busr’a yaptığı yardımları karşılığında onu Medine’ye vali tayin etti.
Allah aşkına insafla söyleyin, bu dünya perest insan üç yıl[İbn-i Saad’ın “Tabakat”tında, İbn-i Hacer’in “İsabe”sinde ve Ehl-i Sünnetin diğer alimlerinin muteber kitaplarında Ebu Hureyre’nin Hayber’in fethinde Müslüman olduğu yazılıdır. Buhari’nin rivayetine göre (Sahih-i Buhari’nin “Alamat’un- Nübüvvet’i fi’l- İslam” babında) Ebu Hureyre, Resulullah (s.a.a) ile üç yıldan fazla görüşmeye muvaffak olmamıştır. İbn-i Hacer “İsabe”de, Hakim “Müstedrek”te, İbn-i Abdulbirr “İstiab”da ve daha başkaları şöyle naklediyorlar: “Ebu Hureyre hicri 57 yılında 78 yaşındayken Akik Vadisi’nde öldü. Cenazesini Medine’ye getirip Baki mezarlığında defnettiler] Resul-u Ekrem (s.a.a)’ın sahabesi olmasına rağmen, bu müddet zarfında nasıl oluyor da beş bin hadis nakledebiliyor? Peki, her iki fırkanın kabul ettiği ve Allame Semhudi “Tarih’ul- Medine”de, Ahmed bin Hanbel’in “Müsned”de, Sibt bin Cevzi’nin “Tezkire”nin 163. sayfasında ve daha başka alimlerin Resul-u Ekrem (s.a.a)’den naklettikleri şu meşhur hadisi duymadı mı?:“Kim Medine halkını zulümle korkutursa, Allah da onu korkutacaktır; Allah’ın, meleklerin ve bütün insanların laneti onun üzerine olsun; kıyamet günü, Allah Teala, ondan hiçbir şeyi kabul etmeyecektir. -Benim Medine’mi korkutana Allah’ın laneti olsun- Kim Medine halkına kötü kasıtta bulunursa, Allah Teala onu, kurşunun ateşte eridiği gibi eritecektir.



Belkede yoxdur xeberi
butun alem sevir meni
men ise o bexteveri
onun ama yoxdu xeberi
__________________
men sevirem bir neferi
onun ama yoxdu xeberi
men chekirem qem kederi
onun ama yoxdur xeberi
 
Qonaq Tarix: Çerşenbe, 14.05.2008, 03:24 | Mesaj # 16
Polkovnik
Qrup: İstifadeçi
Mesajlar: 295
Tərif: 5
Status: Xetden kenar
İbn-i Esir gibi tarihçiler H.K 23. Yılın olaylarında, İbn-i Ebi’l- Hadid “Şerh-i Nehc’ul Belağa”nın (Mısır baskısı) 3. cilt 104. sayfasında ve daha başkaları şöyle naklediyorlar:
H.K 21 yılında halife Ömer Ebu Hureyre’yi Bahreyn’e vali olarak gönderdi. Ona, Ebu Hureyre kendisine mal toplayıp bir sürü at aldığı haberini verdiler. Bunun üzerine Ömer onu hicri 23 yılında görevinden aldı. Halifenin yanına gelir gelmez, halife ona: “Ey Allah’ın ve Allah’ın kitabının düşmanı, Allah’ın malını mı çalıyorsun?” diye kızdı. O da; “Asla hırsızlık yapmadım, onlar halkın bana verdiği hediyelerdi” diye cevap verdi.
İbn-i Mes’ud “Tabakat”ın 4. cildinin 90. Sayfasında, İbn-i Hacer Askalani “İsabe”de ve İbn-i Abdurabbih “Ikd’ul- Ferid”in 1. cildinde şöyle yazıyorlar:
Halife Ebu Hureyre’ye; “Ey Allah’ın düşmanı! Seni Bahreyn’e vali olarak gönderdiğimde ayağında ayakkabın bile yoktu; şimdi asil atların ve 600 dinarlık malın olduğunu duydum. Bunları nereden aldın?” diye sordu.
O da cevaben; “Bunlar halkın hediyeleriydi. Onları çalıştırdım, elimdekiler onlardan elde ettiğim kârlardır.” dedi.
Ömer yerinden kalkıp onu o kadar kırbaçladı ki sırtından kan akmaya başladı. Sonra, Bahreyn’de biriktirdiklerinden 10 bin dinar alıp Beyt’ul- Mal’a vermelerini emretti. Ömer, sadece kendi halifeliği zamanında değil, Resulullah’ın zamanında da Ebu Hureyre’yi yere düşene kadar dövdü.
Bu olayı Müslim “Sahih”in 1. cildinin, 34. sayfasında nakletmiştir. İbn-i Ebi’l- Hadid “Şerh-i Nehc’ul Belağa”nın 1. cilt, 360. sayfasının ilk başında şöyle yazıyor:
“Ebu Cafer İskafi (Mutezli şeyhi) diyor ki; Şeyhlerimiz Ebu Hureyre’yi (akli yönden) sakıncalı bulup onun hadislerini kabul etmiyorlar. Ömer onu kamçılayarak dedi ki; “Hadis nakletmekte çok ileri gittin. Zaten sana Peygamber’in adına yalan uydurmak yakışır!”
İbn-i Asakir “Tarih-i Kebir”de, Muttaki “Kenz’ul- Ummal”ın 239. sayfasında şöyle naklediyorlar: Halife Ömer onu kırbaçlayıp dövdü. Resulullah (s.a.a.)’dan hadis nakletmesine engel olarak dedi ki: “Peygamber’den çok hadis naklediyorsun. Ondan taraf yalan söylemeye layıksın (yani senin gibi şahsiyetsiz biri Peygamber’in adına yalan söyler ancak.) Peygamber’den hadis nakletmeği terk etmelisin. Yoksa seni ya Devs’a[8] gönderirim ya da Buzinelerin[9] yanına.
Yine İbn-i Ebi’l- Hadid “Şerh-i Nehc’ul- Belağa”nın 1. cildinin 360. sayfasında (Mısır baskısı) Üstadı imam Ebu Cafer İskafi’den şöyle naklediyor: “Mevle’l- Muvahhidin Emir’ul- Mü’minin Hz. Ali (a.s.) şöyle buyuruyor: “Bilin ki! İnsanların (veya Yaşayanların) en yalancısı, Resulullah (s.a.a.)’in adına en çok yalan söyleyen Devslu Ebu Hureyre’dir.”
İbn-i Kutaybe “Te’vil’ul- Muhtelif’il- Hadis”te, Hakim “Müstedrek”in 3. cildinde, Zehebi “Telhis’ul- Müstedrek”te, Müslim “Sahih-i Müslim” diye meşhur olan kıtanın ikinci cildinin “Fezail-u Ebu Hureyre” bölümünde diyorlar ki; Aişe onu defalarca reddederek şöyle diyordu: “Ebu Hureyre çok yalan söylüyor; o, Resulullah’ın adına bir sürü yalan hadis uydurmuştur.”
Mutezile’nin şeyh ve alimleri ve Hanefi’lerin geneli, Ebu Hureyre’nin hadislerini kabul etmiyorlar. Senedi Ebu Hureyre’ye dayanan hadisleri batıl biliyorlar. Nevevi, Sahih-i Müslim’in şerhinde, özellikle 4. ciltte bu konuyu genişçe ele alıyor. Büyük mezhebinizin lideri imam A’zam Ebu Hanife şöyle diyor:
“Resulullah’ın sahabeleri genelde güvenilir ve adil idiler. Ben onların hepsinden senedi kime dayanırsa dayansın hadis kabul ediyorum. Ama senetleri Ebu Hureyre’ye, Enes bin Malik’e ve Semuret bin Cundeb’e dayanan hadisleri kabul etmiyorum.”



Belkede yoxdur xeberi
butun alem sevir meni
men ise o bexteveri
onun ama yoxdu xeberi
__________________
men sevirem bir neferi
onun ama yoxdu xeberi
men chekirem qem kederi
onun ama yoxdur xeberi
 
Qonaq Tarix: Çerşenbe, 14.05.2008, 03:25 | Mesaj # 17
Polkovnik
Qrup: İstifadeçi
Mesajlar: 295
Tərif: 5
Status: Xetden kenar
İbn-i Ebi’l- Hadid-i Mütezili “Şerh-i Nehc’ul- Belağa”nın 1. cildinin 358. sayfasında ve 4. ciltte, üstat ve şeyh-i imam Ebu Cafer İskafi’den şöyle naklediyor:
“Muaviye bin Ebi Süfyan, sahabe ve tabiinden bir grubu toplayıp onlardan Hz. Ali (a.s)’ı yeren hadisler uydurmalarını ve bunları halkın arasında yaymalarını istedi. Onlar da bu işle meşgul olmaya başladılar. Ebu Hureyre, Amr bin As ve Muğeyre bin Şube, Hz. Ali (a.s)’ı yeren hadisleri uyduran kimselerdendiler.”
Olayı sayfa 359’a kadar genişçe anlattıktan sonra, aynı sayfada A’maş’tan şöyle rivayet ediyor: “Ebu Hureyre, Muaviye ile beraber Kufe camisine geldi. Halkın kendisine büyük bir ilgi gösterdiğini görünce ayağa kalktı ve . (Halkın dikkatini çekmek için) iki eliyle başına vurmaya başladı. Sonra şöyle dedi: “Ey Irak halkı! Benim Allah ve Peygamberinin adına yalan söyleyip cehennem ateşini satın alacağımı zannediyor musunuz? Peygamber’den duyduğum o şeyi benden duyun (yani duyduğumu size naklediyorum) Peygamber’in şöyle buyurduğunu duydum. “Her peygamberin bir haremi vardır; benim haremim de Medine’dir. Kim orada bir olay çıkarırsa, Allah’ın, meleklerin ve bütün insanların laneti onun üzerine olsun. Allah’ı şahit tutuyorum ki, Ali Medine’de olay çıkardı.” (O, bu sözüyle, halkı Hz. Ali’ye lanet etmeye davet etti.)
Muaviye bunu (yani Ebu Hureyre’nin hem de Hz. Ali (a.s)’ın hilafet merkezinde kendisine böyle bir hizmette bulunduğunu) duyunca, onu çağırtıp hediyeler verdi ve Medine’nin valisi yaptı onu.



Belkede yoxdur xeberi
butun alem sevir meni
men ise o bexteveri
onun ama yoxdu xeberi
__________________
men sevirem bir neferi
onun ama yoxdu xeberi
men chekirem qem kederi
onun ama yoxdur xeberi
 
Qonaq Tarix: Çerşenbe, 14.05.2008, 03:27 | Mesaj # 18
Polkovnik
Qrup: İstifadeçi
Mesajlar: 295
Tərif: 5
Status: Xetden kenar
Əbu Hüreyrədən və o da Peyğəmbər(s)-dən nəql edir:
“Bəni İsraildən olan bir kəniz günlərin biri gözlənilmədən yox oldu. Onun necə olduğu və nə etdiyi kimsəyə mə”lum deyildi. Amma mən onu bir siçan surətində görürəm. Onun qarşısına dəvə südü qoyulduğu zaman içər, qoyun südü içməkdən isə imtina edərdi.” (“Səhihi-Buxari”, 2-ci cild, səh.149, Məxluqatın yaradılışı fəsli, “Səhihi-Müslüm”, 2-ci cild, səh.536, Siçana çevrilmiş kəniz fəsli)
http://crimean.org/islam/db_search_engine....mp;set=hadis_sb

“Bəni İsraildən olan bir kəniz günlərin biri gözlənilmədən yox oldu. Onun necə olduğu və nə etdiyi kimsəyə məlum deyildi. Amma mən onu bir siçan surətində görürəm. Onun qarşısına dəvə südü qoyulduğu zaman içər, qoyun südü içməkdən isə imtina edərdi.”

Абу Хурайра и выдуманные хадисы
Аиша говорит: "Абу Хурейра много лжёт. Он сочинил от имени Расулаллаха много ложных хадисов". Источник - "Сахих Муслим", т.2 "Фесаилу Абу Хурейра". Но тот же хадис от Аишы можно встретить в других источниках суннитов - Хаким "Мустадраки", т.3 и Ибн Кутейба "Тавивул-мухталиф хадис" Абу Хурайра сам признал, что выдумывал хадисы от себя. И этот человек занимает второе место у Бухари по колличеству передаваемых хадисов. Передает Абу Хурайра : Пророк сказал, лучшая милостыня это та, что дается богатыми и дающая рука лучше чем берущая и вы должны начать первыми содержать ваших иждивенцев. Жена сказала: "ты должен обеспечить меня продовольствием или развестись со мной". Раб говорит : "дай мне еды и наслаждайся моим обслуживанием". Сын говорит : "Дайте мне еды, кому вы меня оставляете?" Люди сказали «О Абу Хурайра! Ты это слышал от Посланника Аллаха? Он сказал: «Нет это от меня самого» Sahih Bukhari: Volumn 007, Book 064, Hadith Number 268.
http://hadith.worldofislam.info/index.php?...bukhari/book_64



Belkede yoxdur xeberi
butun alem sevir meni
men ise o bexteveri
onun ama yoxdu xeberi
__________________
men sevirem bir neferi
onun ama yoxdu xeberi
men chekirem qem kederi
onun ama yoxdur xeberi
 
Qonaq Tarix: Çerşenbe, 14.05.2008, 03:28 | Mesaj # 19
Polkovnik
Qrup: İstifadeçi
Mesajlar: 295
Tərif: 5
Status: Xetden kenar
“Abu Hureyra Rasulullah(s.a.s)-dən eşitdiyi hədislərlə yanaşi Abu Bakr(r a),Ömər(r.a),Fazl ibn Abbas(r.a),Ubey bin Kab,Usamə bin Zeyd(r.a),Aişə(r.a),Kab ul Ahbardan də hədis rəvayətləri etmişdir”.
(İsabe, VII, 431.)

bashqa bir kitab ebu hureyre haqda var.isteyen olsa,al shiaya xeber elesin yaxud mailime yazsin yollamaga chalisharam.



Belkede yoxdur xeberi
butun alem sevir meni
men ise o bexteveri
onun ama yoxdu xeberi
__________________
men sevirem bir neferi
onun ama yoxdu xeberi
men chekirem qem kederi
onun ama yoxdur xeberi
 
411 Tarix: Çerşenbe, 02.07.2008, 12:05 | Mesaj # 20
Polkovnik
Qrup: Forum baş moder
Mesajlar: 209
Tərif: 8
Status: Xetden kenar
Bismillah.

Imam Ali(a)buyurub: Bilin ki, Allah peygemberinin adindan en chox yalan danishan shexs Ebu Hureyre Dusidir.


Live like Muhammed(s.a.a.s), fight like Ali(a), die like Hussein(a).
 
Esdem Tarix: Cüme, 04.07.2008, 13:50 | Mesaj # 21
Leytenant
Qrup: VIP
Mesajlar: 94
Tərif: 7
Status: Xetden kenar
Quote (al-shia)
Nə edək ki, İslam tarixində Əbu Hüreyra kimiləri olub
İnşallah açıb tökmək lazımdır ortalıqa hamısını!

Ebu Hureyra "Her gun 12000 defe istigfar ederdi". Ondan bu barede sorushulanda, "Gunahlarimin sayi qeder soyleyirem" cavab vermishdir. Ebu Hureyre ne gunah edirdise bilmirem amma istigfar da edirdi.
Peygemberimiz(s.a.s)buyurmushdur: "Ne mutlu o kimseye ki defterinde cox istigfar bulunur"


HICBIR GÖNÜLE ONUN KAPILARINI KIRARAK GIRME!
GIRILMEZ!!!
 
al-shia Tarix: Cüme, 04.07.2008, 14:32 | Mesaj # 22
Huseynli_E
Qrup: İdareçi
Mesajlar: 488
Tərif: 8
Status: Xetden kenar
Esdem, yəni onu demək istədiz ki, boynuna alıb gündə 12.000 dənə günah edib? Hər halda Allah Rəsulu adından yalan danışmaq böyük günahdır. Məsəlçün Allahı görmək barədə uydurulmuş hədislər vardır ki indi "Səhih Buxari"də geniş şəkildə var, Əbu Hüreyradan nəql olunub. Əbu Hüreyra barədə çox məlumat var. Peyğəmbərin (S) son üç ilində (şəhadətinə 3 il qalmış) ona qoşulub və 2 il onunla olub (bir il Bəhreynde sehv etmiremse) amma Hz Əli (əs) dan həmdə Ömər, Əbubəkr, Osmandan çox hədis nəql edib mənbilən. Hətta 10 dəfə çox deyəsən. Görəsən nece olur? Hz Əli (ə) 23 il olub o 2 il.
Nəysə. uzun söhbətdir, lazım olsa davam edə bilərəm, sadəcə səbr etmək daha yaxşıdır hələki. həm də "Qonaq" qardaş yazıb.


 
411 Tarix: Cüme, 04.07.2008, 14:53 | Mesaj # 23
Polkovnik
Qrup: Forum baş moder
Mesajlar: 209
Tərif: 8
Status: Xetden kenar
Quote (Esdem)
Ondan bu barede sorushulanda, "Gunahlarimin sayi qeder soyleyirem" cavab vermishdir.

Gulmeli sohbetler hardandi bilmirem. Amma ebu hureyre yeqin guclu riyaziyatchi olub? Daha ona savab ve gunah yazan melekler lazim olmaz ki?

P.S. Yeqin jivoy kalkilyator olub smile


Live like Muhammed(s.a.a.s), fight like Ali(a), die like Hussein(a).
 
Esdem Tarix: Cüme, 04.07.2008, 15:55 | Mesaj # 24
Leytenant
Qrup: VIP
Mesajlar: 94
Tərif: 7
Status: Xetden kenar
al-shia, Ebu Hereyrenin gunahlarinin derecesini men bilmirem. Niyyetim diqqeti oz uzerimize, oz gunahlarimiza yoneltmekdir. Men hec vaxt tarixi meselelerde mubahise etmirem. Tarixden evvel iman yaranib. Sehv etmiremse quranin ilk ayeleri de imanla baglidir. Hem de her menbe ferqli sheyler yazir. Dogrusunu Allah Teala bilir. Men nece bilerem hansi menbedir "gulmeli sohbetler" eden. (411 demishken)...

HICBIR GÖNÜLE ONUN KAPILARINI KIRARAK GIRME!
GIRILMEZ!!!
 
Almusavi Tarix: Cüme, 04.07.2008, 16:39 | Mesaj # 25
Polkovnik
Qrup: Forum moderator
Mesajlar: 224
Tərif: 8
Status: Xetden kenar
Bismillah.
Esdem, Quranin ilk suresi oxu kelmesi ile bashlayir. Ona gore de oxuyub heqiqeti axtarmaq lazimdi. Tarix ne deyirse duzdu. Men ehli-beyt tarixinden danishiram. Allah komeyiniz olsun Inshallah.


Zillət bizdən uzaqdır!!!
قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ - Həqiqətən, möminlər nicat tapmışlar!(Muminun, 1)
 
al-shia Tarix: Cüme, 04.07.2008, 20:35 | Mesaj # 26
Huseynli_E
Qrup: İdareçi
Mesajlar: 488
Tərif: 8
Status: Xetden kenar
Esdem, mənbilən araşdırmaq üçün Allah insana ağıl adlanan bir varlıq verib ki, buna görə də insan heyvanlardan üstün ola bilər! (üstün deyil məncə ola bilər, işlətsə olar, işlətməsə yox)
Almusavi, yaxşı dedin qardaşım :)


 
Esdem Tarix: Şenbe, 05.07.2008, 11:09 | Mesaj # 27
Leytenant
Qrup: VIP
Mesajlar: 94
Tərif: 7
Status: Xetden kenar
Almusavi,...aydindir. Dua ucun de teshekkurler. Amin. Allah hamimiza komek olsun.
Amma men yene de iman movzularini cox sevirem neinki tarix. Cunki ozumuz de bilirik ki, bize gelen tarixde cox tehrifler olub.


HICBIR GÖNÜLE ONUN KAPILARINI KIRARAK GIRME!
GIRILMEZ!!!
 
Almusavi Tarix: Şenbe, 05.07.2008, 11:50 | Mesaj # 28
Polkovnik
Qrup: Forum moderator
Mesajlar: 224
Tərif: 8
Status: Xetden kenar
[color=blue][font=Arial]Bismillah.
al-shia, Hureyrə kimi məl`unlar idi ki, dinimizi pis günə qoydular. Ona görədir ki Müaviyənin adı gələndə (Allah lənət etsin münafiqlərə, Əhli-beyt düşmənlərinə) Həzrət və ya r.a. deyilir. Allah köməyiniz olsun İnşallah.


Zillət bizdən uzaqdır!!!
قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ - Həqiqətən, möminlər nicat tapmışlar!(Muminun, 1)
 
Almusavi Tarix: Şenbe, 05.07.2008, 12:00 | Mesaj # 29
Polkovnik
Qrup: Forum moderator
Mesajlar: 224
Tərif: 8
Status: Xetden kenar
Bismillah.
Esdem,
Quote
ozumuz de bilirik ki, bize gelen tarixde cox tehrifler olub.

Xeyr xanım bizim tarixdə təhriflər olmayıb, təhrif digər məzhəblərin tarixində özünü bariz göstərir. Siz bəlkə İmam Əli(ə)-ın Xeybər qalasının qapapısını yerindən çıxarmağa təhrif deyirsiniz?!Və yaxud ən acılı olan Möhsünün siqt olunmağı təhrifdi?!
Quote
Amma men yene de iman movzularini cox sevirem neinki tarix.
Çox gözəl edirsiniz. Allah bu işdə hamımızı hidayət etsin İnşallah.
Amma həqiqəti bilmək, onu söyləmək imandandı helə.
Peyğəmbər (s) buyurmuşdur: "Haqsızlıq qarşısında susan dilsiz şeytandır". Həqiqətdədir iman.
Allah razı olsun İnşallah


Zillət bizdən uzaqdır!!!
قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ - Həqiqətən, möminlər nicat tapmışlar!(Muminun, 1)
 
411 Tarix: Bazar ertesi, 07.07.2008, 10:20 | Mesaj # 30
Polkovnik
Qrup: Forum baş moder
Mesajlar: 209
Tərif: 8
Status: Xetden kenar
Quote (Esdem)
(411 demishken)...

Esdem, sene gozel meslehet bilmirem o yazdiqlarivi hansi kitabdan oxumusan (100% shie kitabi deyil) shie kitablari oxusan yaxshi olar, kitabda alanda shie dukanlarindan al. Mes: Menim dostum neche ildi namaz qilan bir gun gelib mennen Telhe ve Zubeyr baresinde mubahise edirdi onlar haqqinda sehih olmayan hedisler deyirdi, mennen mubahise etmeyi yalnish kitab oxumasi olmushdu. Yeni sozumun sonu kitab alanda, oxuyanda hardandi? kim yazib? bele sheylere fikir vermek lazimdi(yoxsa insani azdirar).


Live like Muhammed(s.a.a.s), fight like Ali(a), die like Hussein(a).
 
rebbani Tarix: Bazar ertesi, 21.07.2008, 15:53 | Mesaj # 31
İstifadeçi
Qrup: VIP
Mesajlar: 19
Tərif: 2
Status: Xetden kenar
يا عدوّ الله وعدوّ كتابه، أسرقت مال الله؟! . تاريخ الإسلام ، الذهبي ، ج 4 ص 356 و البداية والنهاية ، ابن كثير ، ج 8 ص 121

Omer ebu hureyreni Allahin dushmeni,kitabin dushmeni,ve ogru sayirdi..


Ve rettil Quranen tertila.
 
Forum » FORUM-TEKST » İSLAM » Abu hureyre (bunun islamin tefriqelere meruz qalmasinda boyuk emeyi olub.)
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск: